Direktlänk till inlägg 3 maj 2012

smak för konst och antikvariater

Av ali hosseinzadeh - 3 maj 2012 12:44

   Jag har personligen inte läst the protocol of elders of zion, men de har nämnts en del i olika skrifter som jag har läst. Den verkar i alla fall vara skriven av Mayer Amshel Rotschild, den stora tjuven från den tyska gettot vars slätningar har sedan tagit över både England och USA, deras valuta och därigenom allt annat. Demokrati verkar i alla fall falla de i smaken redan från början, eftersom de, som de resonerade skulle genom median kunna styra folks medvetande. De har med andra ord möjligheten att bestämma vem som ska bli vald som ledare i de länder som är demokratiska. I värsta fall får de assasinera de ledare som inte lyder de som verkar vara fallet för John F Kennedy och Olof Palme. Vem skulle annars ligga bakom mordet på dem om inte illuminati??


I alla fall verkar demokrati falla de i smaken eftersom det blir lättast för de att utöva sitt inflytande. Läser man the protocol of elders of zion får man veta en hel del om hur manipulation och indoktrinering går till. Det handlar om distraktion, att man ska får folket att prata om obetydligheter istället att låta de tänka på viktiga frågor och liknande. Jag kommer med mer information när jag har läst den. Jag såg att den finns på nätet.


När jag läste Dan Browns böcker fick jag i alla fall en glimt av illuminatis exklusiva liv. De verkar ha en exklusiv smak för konst och antikvariater. Läste på median att någon köpte den norska konsten skriet för 800 miljoner kronor. Alltså en privatperson som betalar så mycket för en tavla, hur mycket tror ni att den personen lägger på det hus han sitter i?? Ändå ligger enligt median det dyraste huset i Indien värt bara lite mer än en miljard kronor. De här personerna ingår som jag nämnde innan inte i statistiken. Deras privata egendom är mer värt än den officiella rikaste mannens samlade förmögenhet men ändå nämns de inte med ett ord någonstans. Deras hem är fullpropat av ovärderliga konst och antikviariteter. Föremål som egentligen tillhör hela mänskligheten och borde vara tillgängliga för allmän beskådan och inte hänga i de här tjuvarnas privata hem.



                                                      

 
 
Ingen bild

anon

3 maj 2012 22:08

Elders of sion är ett updiktat verk. Publicerat första gången i Ryssland 1903, och har använts i propagandasyfte av bla. A Hitler och Henry Ford.

Du kan plugga på här:
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Protocols_of_the_Elders_of_Zion

ali hosseinzadeh

3 maj 2012 22:26

Jaha...du säger det. Men då måste du komma med många, många bevis för att jag ska tro på det du säger.

 
Ingen bild

Anon

4 maj 2012 01:39

Till skillnad från konspirationsteorierna, som du inte behöver några bevis alls för att tro på....

ali hosseinzadeh

4 maj 2012 05:18

Det finns folk som ljuger och det finns folk som pratar sanning. Jag tror på folk som pratar sanning. Svårare än så är det inte. Folk som är notoriska lögnare har ingen trovärdighet.

 
Ingen bild

Sanningar och "Sanningar"

4 maj 2012 09:50

Den daer "bilden" som du har klistrat upp, och som du "tror" paa, daer staar det att MDCCLXXVI = 666. Hur man lyckas att faa 1776 att bli 666, det foerstaar jag inte. M = 1000. D = 500. C = 100. L = 50. X = 10. V = 5. I = 1. MDCC = 1700. LXX = 70. VI = 6. MDCCLXX = 1770. MDCCLXXVI = 1776.

666 aer DCLXVI. Men det aer bara mongon som kan faa 1776 att bli 666. Jag laeste aeven att du tycker att Mona Sahlin aer en sann hjaelte... Du som aer saa skraj foer Roedskoeldarna, hur kommer det sig att du tycker att en Bilderbergare som Mona Sahlin aer en hjaelte? Om du ska tro paa konspirationsteorier saa maaste du UTBILDA dig i konspirationsteorier. Livet aer inte ett knytkalas daer du kan gaa runt smoergaasbordet och vaelja dina egna versioner av sanningar och loegner.. Haer har du din "hjaelte" Mona Sahlin som erkaenner att hon var paa Bilderbergmoetet 1996 i Toronto, inbjuden av Percy Barnevik:

http://www.youtube.com/watch?v=TSLpFCZAThQ

Ha kul med dina "sanningar"!

ali hosseinzadeh

4 maj 2012 12:11

Det är en insikt som har växt fram. Jag tycker inte att befinna sig i ett sådant möte spelar någon roll liksom någon som hälsar med frimurare handskakning. Det är helhets intrycket som är viktigt och som får en att tro att en person är en korrupt förrädare eller någon som tjänar landet. Bara för att median säger en sak och kommer med olika anklagelser diskvalificerar inte personen, med tanke på att nästan alla av de här anklagelser verkar va lögner eller rena påhitt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ali hosseinzadeh - 4 maj 2014 17:50

Jag vet inte om alla kan följa mina tankar. I slutändan handlar det om socialingenjörskonst. Att påverka människor i rätt riktning. Att skapa ny kultur.   Till exempel kan du sätta upp en genomtänkt staty i en rondell och se till att det påverkar...

Av ali hosseinzadeh - 19 april 2014 14:35

Egentligen är konflikt mellan etiska grupper inte mer komplicerad än konflikter mellan grannar och enskilda personer. Det kan vara fridfullt och det kan vara mindre fridfullt. Frågan som ställs då är om fridfullheten är resultatet av slumpen eller om...

Av ali hosseinzadeh - 12 april 2014 17:54

Att inte bara västvärlden utan världen överhuvudtaget kommit långt, inte bara i tekniskt avseende utan även inom andra vetenskap som kan bidra till de institutioner som har samhället och dess uppbyggande som huvudfråga kan vi utgå ifrån. Att en ledar...

Av ali hosseinzadeh - 10 april 2014 08:05

Den glödande tråden i den verklighet som vi lever i är att skapa en så smärtfri och naturlig sammansmältning mellan världens länder som möjligt. Det undanröjer helt enkelt illuminatis möjligheter att kunna agera genom osämja. Om den teorin som jag fr...

Av ali hosseinzadeh - 7 april 2014 13:46

Ibland tvivlar jag på mitt sätt att närma mig verkligheten. Varför gör i så fall inte "andra" författare det? Varför smyger de runt verkligheten som katten går runt het gröt. Är det bättre så? Ska inte verkligheten beskrivas rakt ut istället som mång...

Skapa flashcards