Direktlänk till inlägg 16 maj 2012

Var har vetenskapen tagit vägen? Det här är inte vetenskap!!

Av ali hosseinzadeh - 16 maj 2012 20:53

   Det var länge sen jag läste William Engdahls böcker som behandlade situationen i Bosnien, den oranga revolutionen och hur de här protesterna i olika länder helt plötsligt blommar upp från ingenstans. Men hans beskrivning är helt olik de här så kallade vetenskapsmännens beskrivning. När det gäller situationen i förre detta Jugoslavien så har serberna rätt när de klagar. Det var nämligen en blodbad där alla folken i före detta Jugoslavien var delaktiga i med skillnaden att Serberna inte lyssnade på Amerikanernas krav och därför bombades deras land sönder och samman och de fick alltså ta skulden för hela blodbadet. Ett blodbad som hade som vanligt manipulerats fram av amerikanernas propaganda apparat från början. Någonting som de här så kallade vetenskapsmännen som jobbar på universiteten och egentligen ska syssla med vetenskap inte säger någonting om.


 Vi vet vad som har hänt. Ska man behöva lyssna på en vetenskapsman som ska försöka få en att tro på någonting annat när man redan vet vad som har hänt? Man blir minst sagt irriterad eftersom de ska syssla med att beskriva verkligheten och ingenting annat. Deras jobb går inte ut på att utifrån någon politiskt agenda framställa en alternativ verklighet.


Det står nämligen helt glasklart vad som har hänt i balkan och hur de här protesterna startas. Det finns detaljerat beskrivning över hur det har gått till som sagt, inte bara hos William Engdahl utan hos flertal andra forskare. Frågan är hur de här irriterande kvacksalvarna har mage att ljuga när det hela står så glasklart och uppenbart för de flesta. 


Enkelt beskrivet. En spektakulärt händelse iscensätts, som någon missnöjd bonde bränner sig själv i en ekonimisk kris som har manipulerats fram. De flesta vet det vid det här laget förutom de ska syssla med vetenskap och är tänkt att framställa en objektiv verklighet. Alla ska alltså kunna se det förutom de här vetenskapsmännen och forskarna tydligen. Om det är så att de verkligen inte har förmågan att se det så borde de inte syssla med vetenskap, för det de sysslar med är inte vetenskap.



                                       

 
 
Ingen bild

A

16 maj 2012 22:12

Västvärld är ju rädda för kommunister + Serber fick hjälp fråm kommunistiska Serbien + Dessutom var amerikanerna tvungna prova nytt vappen = prova nytt vappen på serberna
Men Srebrenica kan man inte sudda bort. Det är faktum!

ali hosseinzadeh

16 maj 2012 22:36

Enligt Willian Engdahl ville amerikanerna dra en så kallade pipeline från Azarbaijan och den förre detta Jugoslavien var i vägen. Man var tvungen att splittra den och det gjorde man genom massiv etnisk manipulering, på samma sätt som man gör nu i Mellanöstern. Serberna självklart var inblandad i blodbadet men det är amerikanerna som bär ansvaret för hela blodbadet även om folket i området var de som begick det. Det är så jag ser på det.

 
Ingen bild

Mig

16 maj 2012 23:19

En sak - du vet inte vad du pratar om så vänligen sprid inte falskheter rörande kriget i Bosnien 92-95. Tack på förhand.

ali hosseinzadeh

16 maj 2012 23:41

...du får jätte gärna berätta din syn på saken. Jag vet att det jag säger stämmer, annars hade jag inte sagt det.

 
Ingen bild

Mig

17 maj 2012 10:36

Du är skrattretande det är vad du är. Finns ingen "syn" på saken. Ditt sätt att uttrycka dig säger mer än tillräckligt. Hade du varit insatt så hade du vetat mer än att skriva det där. Råder dig att läsa dig till grunderna som orsakade kriget och framförallt splittringen av forna Jugoslavien och historian och cetnikernas ideologi historiskt sett. Sedan bör du ha en tydlig bild om vad som hänt, om det inte är så att du själv har svårt för att vara saklig ;) Var du där ens? Troligtvis inte..

ali hosseinzadeh

17 maj 2012 12:31

Jag har framfört en poäng. Det levde olika folkgrupper i förre detta Jugoslavien som levde tillsammans i någorlunda harmoni i alla tider. Amerikanerna bestämde sig att splittra dessa folkgrupper genom att manipulera och skapa osämja vilket startade tills sist ett blodbad utan dess like där alla mer eller mindre var delaktiga i. Vem bär ansvaret då? Inte Milosovic och de andra rasisterna utan amerikanerna som skapade de och förstärkte de genom sina manipuleringar och propaganda. Sedan förstår jag du har tagit illa upp när de läste inlägget. Jag skrev lite okänsligt om ett känsligt ämne. Jag ber om ursäkt för det. Jag försvarar absolut inte de här rasisterna och folkmördarna. Men de är skapelser som inte hade existerat utan amerikanernas manipuleringar.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ali hosseinzadeh - 4 maj 2014 17:50

Jag vet inte om alla kan följa mina tankar. I slutändan handlar det om socialingenjörskonst. Att påverka människor i rätt riktning. Att skapa ny kultur.   Till exempel kan du sätta upp en genomtänkt staty i en rondell och se till att det påverkar...

Av ali hosseinzadeh - 19 april 2014 14:35

Egentligen är konflikt mellan etiska grupper inte mer komplicerad än konflikter mellan grannar och enskilda personer. Det kan vara fridfullt och det kan vara mindre fridfullt. Frågan som ställs då är om fridfullheten är resultatet av slumpen eller om...

Av ali hosseinzadeh - 12 april 2014 17:54

Att inte bara västvärlden utan världen överhuvudtaget kommit långt, inte bara i tekniskt avseende utan även inom andra vetenskap som kan bidra till de institutioner som har samhället och dess uppbyggande som huvudfråga kan vi utgå ifrån. Att en ledar...

Av ali hosseinzadeh - 10 april 2014 08:05

Den glödande tråden i den verklighet som vi lever i är att skapa en så smärtfri och naturlig sammansmältning mellan världens länder som möjligt. Det undanröjer helt enkelt illuminatis möjligheter att kunna agera genom osämja. Om den teorin som jag fr...

Av ali hosseinzadeh - 7 april 2014 13:46

Ibland tvivlar jag på mitt sätt att närma mig verkligheten. Varför gör i så fall inte "andra" författare det? Varför smyger de runt verkligheten som katten går runt het gröt. Är det bättre så? Ska inte verkligheten beskrivas rakt ut istället som mång...

Ovido - Quiz & Flashcards