Direktlänk till inlägg 20 maj 2012

Lite funderingar kring Steve Jobs, apple och dataindustrin

Av ali hosseinzadeh - 20 maj 2012 16:25

Jag har länge misstänkt att data och mobilföretaget apple har utsätts för påtryckningar inte minst på grund av att deras ledare Steve Jobs dog en misstänksam död som påminde lite om Aroon Russos död. Att Aroon Russo var emot illuminati behöver man inte ifrågasätta men som sagt när det gäller Steve Jobs handlar det förmodligen bara om spekulationer. Jag kan inte heller göra anspråk på att ha gjort någon djupare granskningar utan utgår ifrån det som jag och alla andra ser.


Det finns vissa omständigheter som man kan ta fasta på i alla fall. Apple till skillnad från microsoft som ägs av filantropen Bill Gates har inte drabbats av virusangrepp. Inga genier från Indonesien och andra avlägsna ställen i Världen har skickat massmail som har angripit Mac datorer på samma sätt som det har hänt för Microsoft.


Näst sista gången som jag köpte dator köpte jag i alla fall Microsoft. Man måste naturligtvis köpa till virusprogram, Bolton eller va det var. Kostade fyra hundraspänn eller nåt. Lite motvilligt fick man väl köpa det. Bara man slipper det ständiga virusangreppet som finns på alla möjliga ställen. Det räcker att man laddar hem en bild för att man ska bli angripen av virus. Hände mig fem gånger om dan typ. Så man var glad att man hade köpt virusprogramet. Det upptäckte och tog bort de där förbannade virusen ganska effektivt.


Men det var inte speciellt kul när man insåg att man måste förnya sitt abonemang med jämna mellanrum. Det räckte inte att man köpte det en gång. Betala fyra hundra spänn var tredje månad. Jag sket naturligtvis på att betala. Man fick leva med virusen och konstigt nog blev datorn inte långsammare även om den fortsatte att angripas med samma höga tempo. Märkligt tyckte jag men va glad att jag inte förnyade mitt abonemang.


I alla fall, nu har jag mac. Har varken köpt antivirus program eller drabbats av virusangrepp även om någon gång fick man läsa i median att det fanns en sådan virus ute, någonting som förnekades av Mac.


Grejen är att det här systemet där man är bunden att betala med jämna mellanrum för att kunna använda en vara försöker man etablera inom livsmedelsmarknaden. Man måste helt enkelt köpa nya grödor varje år eftersom de grödorna man använder är genom genetiskt manipulation kodade så att de dör efter att ha användts en gång. Samtidigt håller de stora livsmedelsbolagen som försöker etablera det här systemet inom livsmedelindustrin på att utrota alla naturliga grödor som inte har den genetiska substansen i sig. Undrar om det är därför som de är så mycket emot Norge. Norge har nämligen bestämt sig att lagra alla grödor som finns på jorden i berggrunden. Officiellt är det för att skydda de i fall det ska bli någon kärnvapen krig. En annan anledning kan va att de vill rädda de här naturliga grödorna undan de här stora livsmedelsbolagen som håller på att systematiskt utrota dem. Det här kan man läsa i William Engdahls bok "the seeds of destruction, the hidden agenda of genetic manipulation.


I alla fall, inom data marknaden kan det vara så att man försöker skapa liknande system där man gör konsumenterna beroende att betala en viss summa med jämna mellanrum. Ett system som Steve Jobs kan ha varit emot.


                                                  


                                                

 
 
Pål Börje

Pål Börje

20 maj 2012 21:50

Han Mr Jobbs var drabbad av en sjukdom som man kan leva med under många år om man får bromsmediciner. Jag har kopia på provsvaret.
Mr Jobbs trodde inte på dessa utan "naturliga" metoder. Dessa fungerar inte - oavsett vad folk tror eller säger.
Ett kännetecken för sjukdomen är att imunförsvaret rasar.

http://www.nyhetstidningen.com

ali hosseinzadeh

20 maj 2012 22:06

Han kunde som du säger kanske levt längre om han hade använt riktiga mediciner. Men det förklarar inte varför han fick sjukdomen från början.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ali hosseinzadeh - 4 maj 2014 17:50

Jag vet inte om alla kan följa mina tankar. I slutändan handlar det om socialingenjörskonst. Att påverka människor i rätt riktning. Att skapa ny kultur.   Till exempel kan du sätta upp en genomtänkt staty i en rondell och se till att det påverkar...

Av ali hosseinzadeh - 19 april 2014 14:35

Egentligen är konflikt mellan etiska grupper inte mer komplicerad än konflikter mellan grannar och enskilda personer. Det kan vara fridfullt och det kan vara mindre fridfullt. Frågan som ställs då är om fridfullheten är resultatet av slumpen eller om...

Av ali hosseinzadeh - 12 april 2014 17:54

Att inte bara västvärlden utan världen överhuvudtaget kommit långt, inte bara i tekniskt avseende utan även inom andra vetenskap som kan bidra till de institutioner som har samhället och dess uppbyggande som huvudfråga kan vi utgå ifrån. Att en ledar...

Av ali hosseinzadeh - 10 april 2014 08:05

Den glödande tråden i den verklighet som vi lever i är att skapa en så smärtfri och naturlig sammansmältning mellan världens länder som möjligt. Det undanröjer helt enkelt illuminatis möjligheter att kunna agera genom osämja. Om den teorin som jag fr...

Av ali hosseinzadeh - 7 april 2014 13:46

Ibland tvivlar jag på mitt sätt att närma mig verkligheten. Varför gör i så fall inte "andra" författare det? Varför smyger de runt verkligheten som katten går runt het gröt. Är det bättre så? Ska inte verkligheten beskrivas rakt ut istället som mång...

Ovido - Quiz & Flashcards