Direktlänk till inlägg 20 maj 2012

Vad kallar de sig själva??

Av ali hosseinzadeh - 20 maj 2012 19:56


Jag tror inte att det är ovanligt att amerikanska, brittiska och Israeliska ledare kallar personer som, låt säga Hitler för hjärtlös, själlös, psykopat, folkmördare och så vidare å så vidare. Man hör massor med snyfthistorier kring nazisternas illdåd, det har man hört sedan man gick i skolan. Jag kommer ihåg själv när en äldre tant som var så kallade överlevare från andra världskriget höll föreläsning för oss när jag gick i sjuan. Hon berättade att nazisterna skärde upp magen på en gravid kvinna, drog fram spädbarnet och dunkade spädbarnets skalle i asfalten.


Låt säga att alla de här historierna är sanna, som behöver inte nödvändigtvis vara det med tanke på att de här typerna är notoriska lögnhalser. Men om en bråkdel av de här historierna är sanna så måste jag hålla med om att Hitler var en hjärtlös, själslös psykopat. Det är i vilket fall som helst inte det jag klagar på, utan det jag klagar på är att just de här typerna ger personer som Hitler sådana benämningar. Jag undrar vad de här typerna kallar sig själva speciellt med tanke på att det är många gånger de själva som har fört personer som Hitler och Milosovic till makten.


De här typerna som kallar andra för hjärtlösa psykopater använder sig av förödelseläggande tekniker som HAARP, de iscensätter terroristattentat i sitt eget land för att anfalla andra länder och döda millioner människor. Bara här övergrlänser de personer som Hitler med flera hästlängder.


De kallar personer som begår samma typer handlingar som man hör de berätta om nazister för demokrater och personer som kämpar för mänskliga rättigheter bara om dessa handlingar är i deras intressen.


De för som sagt själva personer som Hitler och Milosovic till makten genom att utsätta andra länder för manipulationer och ekonomiska påtryckningar vilket Hitler Tyskland bevisligen utsattes för och det var grund anledningen till Hitler kom till makten, vilket de här typerna i och för sig erkänner. Däremot säger de inte att det var de som låg bakom den ekonomiska krisen och iscensatte den.


Tillbaka till min fråga. Vad kallar de här typerna som kallar andra för det ena och det andra och berättar snyfthistorier sig själva?? När de medvetet manipulerar fram en situation där personer som Hitler och Milosovic kommer till makten!! Har de möjligtvis någon syn på sig själva och kan de möjligtvis komma på någon speciell benämning på sig själva för jag personligen börjar bli extremt nyfiken på det.


                                              

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ali hosseinzadeh - 4 maj 2014 17:50

Jag vet inte om alla kan följa mina tankar. I slutändan handlar det om socialingenjörskonst. Att påverka människor i rätt riktning. Att skapa ny kultur.   Till exempel kan du sätta upp en genomtänkt staty i en rondell och se till att det påverkar...

Av ali hosseinzadeh - 19 april 2014 14:35

Egentligen är konflikt mellan etiska grupper inte mer komplicerad än konflikter mellan grannar och enskilda personer. Det kan vara fridfullt och det kan vara mindre fridfullt. Frågan som ställs då är om fridfullheten är resultatet av slumpen eller om...

Av ali hosseinzadeh - 12 april 2014 17:54

Att inte bara västvärlden utan världen överhuvudtaget kommit långt, inte bara i tekniskt avseende utan även inom andra vetenskap som kan bidra till de institutioner som har samhället och dess uppbyggande som huvudfråga kan vi utgå ifrån. Att en ledar...

Av ali hosseinzadeh - 10 april 2014 08:05

Den glödande tråden i den verklighet som vi lever i är att skapa en så smärtfri och naturlig sammansmältning mellan världens länder som möjligt. Det undanröjer helt enkelt illuminatis möjligheter att kunna agera genom osämja. Om den teorin som jag fr...

Av ali hosseinzadeh - 7 april 2014 13:46

Ibland tvivlar jag på mitt sätt att närma mig verkligheten. Varför gör i så fall inte "andra" författare det? Varför smyger de runt verkligheten som katten går runt het gröt. Är det bättre så? Ska inte verkligheten beskrivas rakt ut istället som mång...

Ovido - Quiz & Flashcards