Alla inlägg den 25 juli 2012

Av ali hosseinzadeh - 25 juli 2012 22:07


Jag vet att många följer min blogg och vill att jag skriver kontinuerligt. Det tycker jag är kul, man får press på sig att skriva men jag skulle tycka att det skulle också vara givande att ni kommenterar det jag skriver. Att vi har någon typ av dialog. Det är nämligen med hjälp av dialog som man många gånger får nya insikter.


Jag har funderat i alla fall mycket på politiskt korrekthet de senaste dagarna. Det känns att man inte kan prata om Rotschild och det kabell av samhällsingenjörer som jobbar för honom om man inte nämner politiskt korrekthet.


Som det redan står klart för många så existerar det allt som oftast när det gäller illuminiatis aktiviteter en krux som effektivt döljs av oklanderliga slagord. Det som jag har gått och funderat på är vad som är kruxet med politiskt korrekthet. Jag såg ett intressant program på tv som handlade om en kille i USA som hade problematiken att inte kunna låta bli och säga "neger" varje gång han såg en svart person, ett besvär som han hade fått efter en hjärnskada. Man kan säga att skadan hade gjort att han förlorat det filter som tar bort ens oönskade tankar så att man inte säger de högt. Han kunde helt enkelt inte vara politiskt korrekt på grund av den här hjärnskadan och hela tiden gick som sagt och sa "N-ordet" varje gång han såg en svart person. Jag tror att det som är vanligt är att man tänker sådana tankar men inte säger de högt.


Det får mig i alla att bli kruxet med politiskt korrekthet på spåret. Folk lägger massiv med energi för att hindra en negativt tvingande tanke att få utlopp. Man ser det många gånger på vissa människors ansiktsttryck hur ansträngt det är när de pratar med en invandrare eller svart person. Det är en psykiskt påfrestning om inget annat. Men är det politiskt korrekthet som leder till den här påfrestningen? Det är det som jag har funderat på.


Jag tror inte att enbart kravet på politiskt korrekthet leder till den här psykiska påfrestningen utan styrkan av den påverkas av hur stark rasismen är i samhället. Om det inte existerar rasism i samhället så är det inte svårt att vara politiskt korrekt det säger sig självt, medan i ett extremt rasistiskt samhälle kan befolkniangen utsättas för enorma påfrestningar av kravet på politiskt korrekthet. Kombinationen av rasism ocah politiskt korrekthet är med andra ord extremt ofördelkatigt. Den här omständigheten ger naturligtvis Rotschild och dess samhällsinagenjörer möjligheten att manipulera. Först så etablerar man det oklanderliga politiskt korrektheten och sedan försöker man med hjälp av manipulationer främja rasism i samhället, till exempel genom att iscensätta dramatiska händelsera som låt säga 11 september eller indirekt genom median främja rasistiskt och kategoriserande tänkande. Resulatet blir inte helt oväntad att befolkningen utsätts för en extrem påfrestning som förmodligen är det egentliga syftet med det hela. De blir helt enkelt tvungna att lägga all sin energi på att inte tänka negativa tankar.


Rotschild samhällsingenjörer använder sig med andra ord av kombination av många faktorer för att få det man vill ha. Politisk korrekthet tillsammans med främjande av rasism är helt enkelt oslagbart samtidigt som är ganska enkelt eftersom illuminati samtidigt kontrollerar dramtiska världshändelser och kan på så sätt etablera olika fenomen vid exakt rätt tidpunkt och enkelt få det de vill ha.


 .    .     .  .      . ..  .  







Ovido - Quiz & Flashcards