Alla inlägg under september 2013

Av ali hosseinzadeh - 1 september 2013 12:20

En fråga som man måste ställa sig i kampen mot illuminati är naturligtvis var de håller hus. Var smider de sina planer och hur kommer det sig att ingen kommer åt dem. Om de hade varit fullt synliga måltavlor hade de förmodligen fallit offer för oräkneliga hämndaktioner genom åren allt från enskilda individer till större aktörer. De är med andra ord inte bara bra att intrigera mot andra utan även utomordentligt bra på att skydda sig, förmodligen även mot de mest moderna medel som finns inom dagens vapenarsenal. Jag nämnde drönaren nEUROn som nyligen har tagits fram av europas ledande stater och som en potentiell hot mot illuminati. Ett hot som de förmodligen inte är sena att hitta motmedel till. Men hur gör dem? Var är de och hur skyddar de sig?


Jag har inte svaren på de frågorna utan försöker hitta svaren hos personer som har tänkt längre kring de här frågorna och av det skälet är långt mer insatta. Jag har bland annat nämnt Dan Brown i sammanhanget och den serie av Romaner som han har avverkat genom åren. Där får man läsa om osynliga rum i många av de hus som figuerar i hans böcker och som underförstått tillhör illuminatis inre kretsar. När man till exempel trycker på sidan av en tavla, öppnas det en dörr som leder till rum i byggnaden som man inte lägger märke till i första taget. Det är alltså en i raden av stategier som illuminati har utvecklat för att häckla sina förföljare. Men den här intrikata utvecklingen har förmodligen gått mycket längre än så.


Jag har vidare nämnt filmer som potentiell källa för information. Angående det här ämnet så tror jag att vi kan hitta information i bland andra filmen "Pacific Rim". Även "dumma mig" kan vara en potentiell källa. Det jag tror vi kan läsa i de filmerna speciellt "pacific rim" är att illuminatis aktörer använder sig av havet som skydd mot de moderna vapen som har utvecklats och som nu står i deras förföljares förfogande och att de har byggt sina sista bastioner under havet och i dess botten. Var i de olika världshavet de här skyddsrummen befinner sig kan man bara spekulera om. Enligt pacific rim befinner de sig alltså i stilla havet vilket är även det mest logiska stället som man skulle kunna tänka sigEn annan förfärlig slutsats som vi kan dra av filmen är att illuminati kommer förmodligen inte att ge sig utan att bjuda på motstånd. Vi har alltså eventuellt att se framemot en hårt och destruktiv kamp in i det sista.


En sak som vi kan vara säkra på när allt kommer omrking är att illuminati unnar sig ett härligt liv vilket för mina tankar till ytterligare en film, nämligen Elysium. Alltså ytterligare en film som jag vågar peka ut som potentiell informationskälla trots att jag personligen inte har hunnit se den.

Skapa flashcards